חקלאות

מצילים את שמורת עברונה מזיהום הנפט

מה הקשר בין טכנולוגיית השקיה מדייקת לאחד הפרויקטים השאפתניים ביותר בישראל לשיקום הטבע?

ב -4 בדצמבר 2014 התרחש אחד האסונות הסביבתיים הקשים ביותר בתולדות ישראל, 5 מיליון קוב של נפט גולמי זיהמו שטח של 144 דונם בשמורת הטבע עברונה. זרמי נפט זרמו במשך 7 ק"מ מאתר הדליפה ויצרו אגמי נפט שיצרו שכבת נפט גולמי מתחת לפני השטח המונעים חדירת מים לקרקע המסכנת את החיים בשמורה אקולוגית טבעית ויפהפייה.

כדי להציל את השמורה נבחרה חברת LIQUID GAS, המתמחה במתן פתרונות ייחודיים לטיפול בפסולת מסוכנת, אשר פיתחה פתרון ייחודי לפי דרישות רשות הטבע והגנים, תהליך ביולוגי המשתמש בחיידקים כדי לפרק שרשראות פחמן ארוכות שמקורן בזיהום, והפך אותן לשרשראות פחמן קצרות שיכולות להתפרק.בפיילוט שנערך בשטח של דונם בשמורה, הצליחה להוריד ב- 70% את הזיהום בקרקע, עד לנקודה בה האורגניזמים בשמורה יכולים להתמודד עם שאריות הנפט ללא התערבות נוספת.

מטרת הפרויקט הייתה לאפשר הזרמה מדויקת של חומרים המפרקים את כתם הנפט בשטח גדול ובצריכת מים נמוכה, וכל זאת בצורה המאפשרת שימור ומינימום הפרעה לטבע והסביבה.
וכאן נטפים נכנסה לתמונה, 
המציאות והאתגר הטכנולוגי גרמו לנו להיות יצירתיים, ולכן סיפקנו בפרויקט זה את מערכות ההשקיה המתקדמות שלנו לפיזור מים בצורה מדויקת ואת החומרים המפרקים על פני כל השטח המזוהם באופן אחיד ובכמויות מים קטנות מאד, כדי להימנע מסחף קרקע, פגיעה במרקם הקרקע הטבעי ומאזן המים של בעלי החיים באזור.

המערכת ניתנת לשליטה מלאה מרחוק, ניידת לחלוטין, לפריסה וקיפול הציוד בצורה קלה, מהירה וללא כלים מכניים כבדים בכדי לצמצם פעילות אנושית שיכולה להפריע לאיזון בשמורה.
אנו גאים להיות שותפים בשימור השמורה ובשמירת הטבע בכלל, חלק נכבד בחזון של נטפים הוא שמירה על הטבע והקיימות ונמשיך לפעול כך גם בעתיד!